Kas tai yra


Susipažinkite ir su kitais pavadinimais: dėmesingas įsisąmoninimas, sąmoningas dėmesingumas, atida, minčių pilnatvė ar pilnaprotavimas.

Svarbiausi raktiniai žodžiai aiškinant terminą yra dėmesingumas bei sąmoningumas, kurie, kaip aptarėme anksčiau, yra labai susiję tarpusavyje.

Ko gero, vartojant abu žodžius terminas būtų išverstas tiksliausiai, tačiau šioje knygoje pasitelksiu įvairius variantus: dėmesingumas, sąmoningumas, dėmesingas įsisąmoninimas arba neverstą mindfulness.

Kiekvienas žodis skirtingai atsiskleidžia priklausomai nuo konteksto, todėl noras pasirinkti vieną dėl paprastumo sukeltų tik daugiau painiavos. Jau aptarėme, kad sąmoningumas lavinant dėmesį žmonijos istorijoje buvo ugdomas tūkstančius metų. Tačiau tik ne taip seniai maždaug XX a.

Teisė ir teisingumo vykdymas 08 Mediacija — kas tai yra? Pasaulyje plačiai taikomas metodas, kuris Lietuvoje — atrandama naujovė Mediacija — daug kam girdėtas terminas, tačiau tikrai nedaugelis galėtų tiksliai atsakyti, kas tai yra. Mediacija — tai visame pasaulyje paplitusi alternatyvi ginčų sprendimo procedūra, kuri nėra formalaus teisminio proceso pakaitalas, bet yra plačiai naudojama greta derybų bei arbitražo.

Jis įsteigė Dėmesingo įsisąmoninimo centrą Masačiusetso universitete bei sukūrė Dėmesingu įsisąmoninimu grįstą streso valdymo programą. Dabar ji viena populiariausių pasaulyje tarp gausybės kitų programų, skirtų depresijos prevencijai, valgymo sutrikimams, sąmoningam tėvystės ugdymui, priklausomybių mažinimui, darbingumo kėlimui ir kt.

Įvairūs užsiėmimai taikomi ne tik medicinoje, bet ir švietime, sporte, darbe, netgi politikoje. Visos šios kryptys gali būti aiškinamos atskirai, bet yra susijusios.

Lengviausiai suprasti jų ryšį leidžia pavyzdys apie sportuoti nusprendusį žmogų: 1 pirmiausia žmogus nusprendžia sportuoti praktika2 jei jis tai daro reguliariai, kas tai yra sportiškas bruožas, praktikų rezultatas3 tai atsispindi kasdieniame prekyba iš tendencijos lygio gyvenime būsena bei kitose, tarsi nesusijusiose srityse, tarkim, jis renkasi maistą, darbą, draugus ir visa kita, kas atitinka jo tolesnį pasirinkimą likti sportiškam gyvenimo būdas.

Štai kodėl sakoma, kad praktikavimas nesvarbu ko laikui bėgant tampa ne tik praktika, bet ir gyvenimo būdu. Mindfulness kaip praktika, meditacija, akimirkos išgyvenimas Tai siauriausias ir populiariausias mindfulness aiškinimas. Pirmiausia, tai ir yra praktika, tik po jos galime kalbėti apie rezultatus, kurie atsispindi kaip pastovus žmogaus bruožas ar gyvenimo būdas.

Šiame kontekste mindfulness suvokiame kaip nuolatinį savistabos būdą, kultivuojame jį pasitelkdami kūno pojūčius, emocijas, jausmus ir mintis.

Vitalijus Michalovskis Vatnikai ir koloradai. Kartu su Ukrainos įvykių atgarsiais į Lietuvą atkeliavę nostalgijos kamuojamus sovietmečio garbintojus bei Kremliaus politikos liaupsintojus pašiepiantys žodžiai mūsų krašte greitai tapo populiarūs. Atrodytų, šiandien jų prasmė daug kam visiškai aiški be jokių papildomų komentarų, tačiau jie taip pat turi savo istoriją. O ją turbūt tikrai ne visi žino, tad šįkart — apie vatnikus.

Pateiksiu šiuo metu populiariausius mindfulness apibrėžimus, kurie papildo vienas kitą. Mindfulness — tai sąmoningumas, kuris atsiranda sutelkus dėmesį į tikslą esamu momentu nevertinant.

Jis remiasi Jono Kabat-Zinno požiūriu. Pastebime tai ar ne, mūsų dėmesys nuolat kažkur nukreiptas, todėl tikslingo dėmesio sutelkimo sąlyga pabrėžia, kad svarbu dėmesį nukreipti valingai ir kas tai yra įvardijant sau, kur jį nukreipiame. Pavyzdžiui, kai klausantis draugo jūsų dėmesys nukrypsta į gurgiantį pilvą, kuris praneša, jog esate alkanas, mintys jus gali tarsi nunešti į apmąstymus, ką ketinate šiandien kas tai yra pietums.

Antroji sąlyga pabrėžia esamą momentą čia ir dabarkuris gali iškelti papildomų klausimų. Tarkim, ar galime sutelkti dėmesį ne esamu momentu? Iš tiesų negalime.

Tačiau šios sąlygos įvardijimas nėra perteklinis, nes sąmoningumo ugdymui būtinas kuo dažnesnis esamo momento įsisąmoninimas. Tai tarsi svarbus priminimas, kad nuolat atnaujindami savo dėmesio lauką galime siekti vis gilesnio sąmoningumo. Čia ir dabar reiškia dėmesio sutelkimą į šiuo metu pasirinktą objektą: kūno pojūčius, įvykius, savo mintis ar emocijas, t. Trečioji sąlyga yra vertinimo atsisakymas. Iš esmės mes vertiname viską, nes žvelgiant plačiau vertinti — beveik lygu pavadinti.

Jei nevertintume, negalėtume priimti sprendimų, turėti savo nuomonės, tad šiuo požiūriu atsisakyti vertinimo neįmanoma.

svetainė, kurioje tikrai galima užsidirbti pinigų kaip atsiskaityti su bitkoinais

Todėl vertinimo atsisakymą šiame apibrėžime reikėtų suprasti kiek kitaip. Tiek daug už juos galėčiau nusipirkti!

Jei esate vidutinį atlyginimą Lietuvoje gaunantis darbuotojas.

kaip aš prekybos robotas dienos pabaigos dvejetainių opcionų prekyba

Jei turite prikaupęs keliolika milijonų, bet jų neužtenka norimos futbolo komandos įsigijimui. Jei jau turite uždirbęs vieną milijardą, turite savo futbolo komandą ir nuosavą salą, bet dar trūksta iki rimtų milijardierių pagarbos.

Jei norite sustabdyti klimato atšilimą arba laimėti Rusijos prezidento rinkimus. Jei norite savo futbolo komandą, salą ir Rusijos prezidentą nugabenti į Marsą.

Šiam straipsniui ar jo daliai trūksta šaltinių ar nuorodų į juos. Jūs galite padėti Vikipedijai įrašydami tinkamas išnašas ar nuorodas į šaltinius. Nors mąstant sąvokų turinys reiškiamas sprendiniais ir samprotavimaistačiau tik sąvokos suteikia mąstymui operavimo bendrybėmis pobūdį. Todėl sąvokos yra dinaminės — nuolat vystosi, kinta bei progresuoja tikrovei adekvataus atspindėjimo linkme.

Iš tiesų milijardas eurų gali būti ir daug, ir mažai, tiksliau kas tai yra tai nėra nei daug, nei mažai. Vertinimas yra neišvengiamas, tačiau šio vertinimo pastebėjimas tampa didele vertybe ugdant sąmoningumą. Galime kas tai yra savo ribas, kurios atsiranda būtent dėl vertinimo; galime pažinti artimą žmogų kur kas geriau, nors manėme, kad jį pažįstame; galime naujai mėgautis dalykais, kurie atrodė jau seniai pažinti ir nusibodę.

Galime vertinti suprasdami, kad vertiname, ir atsisakyti tai daryti, kai šis vertinimas mums patiems tampa kliūtimi kas tai yra. Mindfulness — tai dėmesio savireguliavimas smalsiai, atvirai ir priimant patyrimą nesistengiant jo keisti Šis dažnai mokslinėje literatūroje vartojamas apibrėžimas įvardija, kad dėmesio savireguliavimas skatina nuolatinį minčių, jausmų, pojūčių ir aplinkos įvykių įsisąmoninimą.

Jis yra tarsi įsipareigojimas tokiu būdu stebėti, kas vyksta, kai bandome sutelkti dėmesį.

Teisė ir teisingumo vykdymas

Jis reikalingas, kai mūsų mintys nuklysta nuo pasirinkto objekto, pavyzdžiui, kvėpavimo. Tada galima smalsiai patyrinėti, kur tas dėmesys nuklydo.

Kai smalsiai pastebime, kur nukrypo dėmesys, ir atvirai įsisąmoniname, kokios kyla mintys, emocijos ar patyrimas, galime tai pripažinti ir nesistengti keisti. Šios sąlygos pakužda mintį, kad taip kas tai yra dėmesį galime mokytis neprisirišti prie nejučiomis nuolat kylančių minčių. Mes be paliovos smalsiai, atvirai ir noriai atnaujiname dėmesingumą stebėdami savo patirtį ir neskubame daryti išvadų bei vertinti. Jei vadovaudamasis tokiu supratimu apniukusią ir žvarbią dieną išeisiu į lauką ir dėmesingai patyrinėsiu, ką pastebiu, gali būti, kad pajusiu ant veido vėsius lietaus lašus, pamatysiu pilkšvą dangų, pajusiu vėją, nuo kurio šiurpsta oda, iš to kylantį supratimą, kad esu gyvas, išvysiu automobilių spūstį, išgirsiu vėjo šlaminamus medžius, kurių lapų spalva primins metų laiką — visa tai taps kas tai yra dar viena apniukusia diena, o unikalia galimybe tai priimti: smalsiai ir atvirai.

Kokiu būdu norime išgyventi šią dieną? Mindfulness — tai gyvas dėmesingumas, minčių ir kūno vienovė Budistų vienuolis, mąstytojas ir rašytojas Thich Nhat Hanhas šalia gyvo nuolat atsinaujinančio dėmesingumo mini ir minčių bei kūno vienovę.

Susipažinkime iš arčiau - kas tai yra „vatnikai“

Tai labai svarbus akcentas, nes atliekant šias praktikas kūnas ir mintys yra pagrindinis įrankis dėmesingumui lavinti. Šie ir kiti apibrėžimai primena, kad sąmoningumui būtinas valingas dėmesio nukreipimas ir tam tikros sąlygos, kad galėtume jį išlaikyti ir vis atnaujinti.

usidirbti pinig kriptovaliutomis užsidirbti pinigų bitkoinų biržoje

Kartais mindfulness vadinamas ir pabudimu kiekvienam momentui. Vis dažniau dėmesingai ir visavertiškai pastebėdami dabartį, galėtume patirti daug naudos: suprasti, kaip kyla mūsų mintys, kokią įtaką jos daro jausmams, kaip apskritai tampame tuo, kuo tampame. Tai padeda geriau justi santykius su mums svarbiais žmonėmis, įskaitant ir santykį su pačiu savimi. Įnešdami vis daugiau dėmesingumo į kasdienius dalykus, ugdome ir sąmoningumą, kuriantį gilesnį ir prasmingesnį kasdienybės pajautimą bei pasitenkinimą.

emitentų pasirinkimas kaip užsidirbti pinigų aprašymas

Šie apibrėžimai, kaip ir senieji raštai, pabrėžia dabarties momento ir sąmoningumo svarbą. Tam reikia sąmoningumo. Tarkim, rašote svarbų tekstą, stengiatės susikaupti, bet per kelias minutes gaunate daugybę dirgiklių: graži diena už lango kviečia pasivaikščioti; kas tai yra radijo sklindanti melodija ragina niūniuoti kartu, niežti kojas, kurias vakar sukandžiojo uodai, erzina netoliese sėdinčio kolegos aštrūs kvepalai, kitas kolega kviečia padaryti kavos pertraukėlę, kompiuteris praneša, kad atėjo naujas laiškas, netrukus prabyla ir asmeninis telefonas su socialinių tinklų ir žinių portalų svarbiausiais pranešimais.

Tiesa, dar prisimenate, kad nenusiuntėte vadovui svarbios ataskaitos, o šiandien vakare darželyje vaiko šventė, kuriai tinkamai nepasiruošėte Kur gauti zuikio ausis? Nors skamba komiškai, tačiau būtent iš tokių akimirkų dažnai susilipdo visa mūsų diena.

Kas tai yra?

Dėmesys visa tai praneša, nes jo funkcija — atrinkti svarbią informaciją. Ir iš tiesų visa išvardyta informacija yra labai svarbi. Ir zuikio ausys nenusileidžia ataskaitai, kurią turėjote parengti vadovui.